Legenda brytyjskiego anarcho/peace punka THE MOB powstała w 1978 roku w małej wiosce w pobliżu Yeovil w Somerset. W skład zespołu w tym czasie wchodzili: Mark - gitarzysta, wokalista i tekściarz, Graham - perkusja i Curtis - bas. Wszyscy grali razem w swoim wcześniejszym zespole w szkole o nazwie MAGNUM FORCE. Na początku swojej działalności THE MOB grali koncerty tylko w swojej okolicy, nie zapuszczając się w dalsze regiony Wielkiej Brytanii. W 1977 roku zagrali na Stonehenge Free Festival, który wspierali i na którym grali co roku do 1983 roku.
W 1979 roku kapela zagrała małą trasę po kilku brytyjskich miastach wraz z zespołem HERE AND NOW, a następnie z tym samym zespołem udali się do Europy, a konkretnie na koncerty do Holandii. Ekipa z otoczenia THE MOB zaczęła wydawać własny fanzine "All The Madmen", który wkrótce przeobraził się w wytwórnię płytową o tej samej nazwie. Ludzie z zespołów THE BIKINI MUTANTS i THE ANDROIDS OF MU oraz reszta załogi związani z THE MOB zaczęli być coraz aktywniejsi.
W tym samym roku zespół nagrywa swój pierwszy singiel "Crying again" 7"EP, który został zarejestrowany zimą 1979 roku w Crypt Studio w Stevenage przez Granta Showbiz'a, nagłośnieniowca HERE AND NOW. Singiel wydaje Geoff w swojej wytwórni All Madmen. Pojawia się on w sprzedaży w pierwszych miesiącach 1980 roku.
THE MOB nagrywają materiał na kolejny singiel "Witch hunt" 7"EP latem 1980 roku w Spaceward w Cambridge. Rosnąca aktywność kolektywu CRASS i zespołów skupionych wokół ich wytwórni i coraz większa ilość fanzinów na scenie pomaga THE MOB stać się zespołem bardziej znanym. Ich singiel kilka razy puszcza w swojej audycji John Peel. Kapela gra coraz więcej koncertów i wkrótce wyruszają na trasę nazwaną "Weird tales" wraz z zespołami THE ASTRONAUTS, ZOUNDS, ANDROIDS OF MU.
THE MOB grają po raz kolejny na Stonehenge Free Festival w 1980 roku. Jednak w tym roku impreza nie przebiega spokojnie - zostaje zakłócona przez gangi motocyklowe, które nie mają ochoty słuchac punka, szczególnie zespołu CRASS, który grał tego wieczoru. Koncert THE MOB i THE SNIPERS przebiega w miarę spokojnie, ale gdy na scenie pojawiają się THE EPILEPTICS (znani nieco później jako FLUX OF PINK INDIANS) zadymy rozkręcają się ponownie, wielu ludzi zostaje pobitych. Nie odbywają się koncerty ZOUNDS, CRASS i POISON GIRLS. Organizator i promotor festiwalu Grant Showbiz przerywa imprezę, bo nie jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwa publiczności i zespołom. Prawdopodobnie rockersom nie spodobał się wygląd wielu punków w skórach i z irokezami...
Na początku 1981 roku Mark i Curtis przeprowadzają się do Londynu, by zamieszkać na skłotach na Brougham Road. Graham postanawia zostać w Yeovil i zespół poszukuje nowego pałkera. Po wstępnych próbach z Andiem z NULL AND VOID, później z Tim'em Hutton'em z ZOUNDS za bębnami zasiada Josef Porter z ZOUNDS, NULL AND VOID, ENTIRE COSMOS. Z nowym pałkerem THE MOB nagrywa nowe numery w pokoju Josefa na skłocie w Hackney. Wychodzą one na kasecie zatytułowanej "Ching", którą rozprowadzano na koncertach i przez pocztę.
THE MOB przyciągają uwagę perkusisty CRASS, Penny Rimbauda, który proponuje im nagranie singla dla Crass Records. Singiel "No doves fly here" 7"EP zostaje nagrany z pomocą Penny Rimbaud'a w Southern Sound Studios w północnym Londynie. THE MOB zaskoczył wszystkich nowym brzmieniem i mocną anty-wojenną postawą. Dzięki dystrybucji przez Crass Records i Rough Trade singiel osiąga 5 miejsce na niezależnej liście i pozostaję tam przez kilka tygodni.
THE MOB grają w 1982 roku sporo koncertów m.in. na festiwalu Streetlevel, na skłocie ZigZag z całą czołówką ówczesnej sceny anarcho-punk - OMEGA TRIBE, FACTION, D.I.R.T., NULL AND VOID, LACK OF KNOWLEDGE, THE APOSTLES, CONFLICT, POISON GIRLS, CRASS. Jesienią 1982 roku grupa nagrywa nowe utwory w Spaceward, które wczesną wiosną 1983 roku ukazują się na płycie "Let The Tribe Increase" LP wydanej przez All The Madmen Records. Album ten jest kamieniem milowym w historii zespołu i sceny anarcho-punk - naładowana przekazem anty-militarnym, zawierająca dużo artworków dociera na 3 miejsce niezależnej listy. Recenzje ich płyty ukazują się w wielu fanzinach, ale równiez w takich magazynach jak "Punk lives" czy "N.M.E.". THE MOB grają koncerty w Wapping Autonomy Centre, Centro Iberico, Meanwhile Gardens.
THE MOB grają w 1982 roku sporo koncertów m.in. na festiwalu Streetlevel, na skłocie ZigZag z całą czołówką ówczesnej sceny anarcho-punk - OMEGA TRIBE, FACTION, D.I.R.T., NULL AND VOID, LACK OF KNOWLEDGE, THE APOSTLES, CONFLICT, POISON GIRLS, CRASS. Jesienią 1982 roku grupa nagrywa nowe utwory w Spaceward, które wczesną wiosną 1983 roku ukazują się na płycie "Let The Tribe Increase" LP wydanej przez All The Madmen Records. Album ten jest kamieniem milowym w historii zespołu i sceny anarcho-punk - naładowana przekazem anty-militarnym, zawierająca dużo artworków dociera na 3 miejsce niezależnej listy. Recenzje ich płyty ukazują się w wielu fanzinach, ale równiez w takich magazynach jak "Punk lives" czy "N.M.E.". THE MOB grają koncerty w Wapping Autonomy Centre, Centro Iberico, Meanwhile Gardens.
Latem 1983 roku nagrywają ponownie w studiu Spaceward utwory na singiel "Mirror Breaks" 7"EP. Ostatni singiel sprzedawał się bardzo dobrze, tak samo jak ich album, ale kilka miesięcy po europejskiej trasie Mark postanawia odejść z zespołu - wyrusza w podróż po kraju wraz Peace Convoy, przez kilka lat przebywa w Pooh Corner, by osiąść w Bath.
W 1984 roku Josef i Curtis kontynuują grę w BLYTH POWER, aż rozstają się w 1986 roku. Josef kontynuuje działalnośc BLYTH POWER z różnymi muzykami. All The Madmen Records wciąż działa - wydają płytę THE ASTRONAUTS, THE FLOWERS IN THE DUSTBIN 12" i ZOS KIA 7" w 1984 roku. Rob Challice z FACTION przejmuje wytwórnie i nadal wydaje płyty BLYTH POWER, THE ASTRONAUTS, THATCHER ON ACID aż do 1988 roku, kiedy to zamyka wytwórnię.
Dyskografia
Crying Again/Youth 7"EP (1979 All the Madmen)
Ching cassette (1980 All the Madmen)
Witchhunt"/Shuffling Souls 7"EP (1980 All the Madmen)
No Doves Fly Here 7"EP (1981 Crass Records)
Let the Tribe Increase LP (1982 All the Madmen)
Live at the Zig Zag Squat 18/12/82 split cassette/CD with AMEBIX, FLUX OF PINK INDIANS (1982)
Crying Again 12" (1983 All the Madmen)
Mirror Breaks/Stay 7"EP (1983 All the Madmen)
Live at the LMC split LP z THE APOSTLES (1983 Cause for Concern)
No, No, No, Don't Drop Your Bombs on Us, They Hurt split cassette z THE FACTION i D&V (1983)
Wznowienia
Let the Tribe Increase LP/CD (1997 Broken Rekids)
May Inspire Revolutionary Acts CD (2007 Overground Records)
Kompilacje
A Million Broken Stereos 10" (1994 Here Damaged Goods)
Nostalgic For Nothing 2x12" (1995 Broken Rekids)
Alakulttuurin Kusipäät Tape (1998 Maailmamme Underground Productions)
Heard It, Seen It, Done It LP (1998 Vinyl Japan)
In Dog We Trust CD (1999, Lazy Dog Records)
Bullshit Detector CD (2008 Our World Audio Immolation Industries)
It's Good To Hate... CD, EP + DVD (2010 Iron Man Records)
Folk In Hell: Alternative Rubbish From West London Cass (1981 Fuck Off Records)
Music For Pressure Cass (1981 Fuck Off Records)
A Tribute To Bert Weedon Cass (1982 Weird Tales)
The Best Of The Rest Vol. 17/18 Cass (1983 A Modern Product)
In The Old Days.... No. 7 Cass (1987 RAC Cassettes)
A Sides (Part One. 1979 / 1982) CD (1992 Crass Records)
Anti-State (Anarcho-Punk Compilation Vol. 2) CD (2005 Overground Records)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz